Show simple item record

dc.contributor.authorNodelman, Perry
dc.contributor.authorReimer, Mavis
dc.date.accessioned2019-02-05T17:48:36Z
dc.date.available2019-02-05T17:48:36Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.citationNodelman, Perry, and Mavis Reimer. “Teaching Canadian Children’s Literature: Learning to Know More.” Canadian Children’s Literature 26 (Summer 2000): 15-35.en_US
dc.identifier.issn0319-0080
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10680/1618
dc.description.abstractDans cet article, les auteurs examinent les problèmes reliés à l'enseignement de la littérature canadienne pour la jeunesse au niveau universitaire. Or cette pro­duction littéraire est-elle avant tout de la littérature pour la jeunesse au de la littérature canadienne? En se concentrant sur des questions de genre et de spécifité nationale, les auteurs et leurs étudiants ont développé une typologie des caractéristiques de la littérature pour la jeunesse au Canada anglais. P. Nodelman et M. Reimer analysent les activités scolaires proposées en termes de pédagogie et d'exploration de la canadianité. This article explores the problems and the excitements of teaching Cana­dian children's literature in a university context. Is this literature most significantly children's literature or Canadian literature? By focusing simultaneously on both generic and national paradigms, the authors and their classes developed a provi­sional list of the characteristics of mainstream Canadian children's literature. The article explores the implication of these classroom activities in terms of both peda­gogy and the exploration of the Canadian features of Canadian literature.en_US
dc.description.urihttps://ccl-lcj.ca/index.php/ccl-lcj/article/view/3675/3237en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherCanadian Children’s Literatureen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTeaching Canadian Children’s Literature: Learning to Know Moreen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record