Afficher la notice abrégée

dc.contributor.authorBabb, Jeff
dc.contributor.authorSokal, Laura
dc.contributor.authorEblie Trudel, Lesley
dc.date.accessioned2022-07-14T16:57:07Z
dc.date.available2022-07-14T16:57:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationBabb, Jeff, Laura Sokal, and Lesley Eblie Trudel. "This is Us: Latent Profile Analysis of Canadian Teachers’ Burnout during the COVID-19 Pandemic." Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l’éducation 45(2) (Summer 2022): 555-585.en_US
dc.identifier.issn03802361
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10680/2007
dc.description.abstractDuring the initial wave of the COVID-19 pandemic, 1,930 Canadian teachers were surveyed about their burnout and resilience levels, as well as their job demands and resources. Latent profile analysis revealed that teachers were responding to their experiences in five distinct patterns, or profiles, of burnout or resilience. Survey data were then used to match each profile group with their salient demands and resources. A continuum model of recommendations is offered to support teacher resilience as they navigate and recover from the pandemic. / Au cours de la vague initiale de la pandémie de COVID-19, 1 930 enseignants canadiens ont été interrogés sur leur degré d’épuisement professionnel et de résilience, ainsi que sur les exigences liées au travail et leurs ressources. L’analyse des profils latents a révélé que les enseignants réagissaient à ces situations selon cinq modèles ou profils distincts d’épuisement ou de résilience. Les données de l’enquête ont ensuite été utilisées pour faire correspondre chaque groupe de profils aux exigences de travail et ressources principales déclarées. Un modèle de continuum de recommandations est proposé pour soutenir la résilience des enseignants alors qu’ils traversent et se remettent de la pandémie.en_US
dc.description.urihttps://cje-rce.ca/journals/volume-45-issue-2/teacher-burnout-during-covid19/en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherCanadian Society for the Study of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectResilienceen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectJob demands-resourcesen_US
dc.subjectLatent profile analysisen_US
dc.subjectProfesseursen_US
dc.subjectÉpuisementen_US
dc.subjectRésilienceen_US
dc.subjectPandémieen_US
dc.subjectExigences professionnelles et ressourcesen_US
dc.subjectAnalyse du profil latenten_US
dc.titleThis is Us: Latent Profile Analysis of Canadian Teachers’ Burnout during the COVID-19 Pandemicen_US
dc.typeArticleen_US
dc.rights.licenseCC BY-NC-NDen_US


Fichier(s) constituant ce document

Thumbnail

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée